.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیین واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی برگزار شد
آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، صبح امروز از حوالی ساعت ۱۱ در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدعوین برگزار شد.
آیین واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی برگزار شد

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مصطفی زارعی مسئول صدور مجوز حرفه‌ای و مهدی محمدنبی نایب‌ریی اول فدراسیون فوتبال، علی خطیر و رضا درویش مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، پیمان حدادی و حسین شهریاری از اعضای هیات مدیره پرسپولیس به همراه نمایندگان کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی خلیج‌فارس و شزکت‌های تابعه، از حضار در این مراسم بودند.

 

پیش از این در بازار فرابورس، سهام باشگاه‌ پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی شامل ۶ بانک و باشگاه استقلال نیز به کنسرسیوم پتروشیمی زیرنظر هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار شده‌اند.

 

در ابتدای مراسم صحبت‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم خصوصی‌سازی در کشور برای حضار پخش شد. سپس اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی بر هدایت، نظارت و حمایت از بنگاه‌ها و نه دخالت و اداره کردن‌شان منتشر شد.

 

۵ اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران است

 

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در این مراسم اظهار داشت: ۵ اردیبهشت در تاریخ ورزش ایران ثبت می‌شود. با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان ذی‌ربط موضوع مردمی‌سازی بخشی از اقتصاد دولتی در ایران، پیرو تلاش‌های بیش از ۲ دهه‌ای، امروز این قطار به ایستگاه آخر رسید و به طور رسمی واگذاری سرخابی‌ها از دولت به بخش خصوصی را شاهد هستیم. 

 

وی افزود: امیدواریم ۵ اردیبهشت سرآغاز شکوفایی و پیشرفت در ورزش و فوتبال ایران باشد و واگذاری به نقطه عطف شکوفایی فوتبال تبدیل شود. در این مرحله از برگزاری مزایده شفاف به شکل رقابتی و مبتنی بر بررسی و تامل در خصوص فراخوان مشتریان راهبردی که بتوانند در امر مالکیت و مدیریت افتخارآمیز پرسپولیس و استقلال، هوای تازه‌ای را بیاورند، انجام شد.

 

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: بعد از برگزاری ۸ بار مزایده، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت این امر را با تعامل نزدیک با وزارت ورزش و جوانان را در یک بازه زمانی اندک ۲ ماهه به ثمر رساند. همت دولت و وزرای محترم این اتفاق را شکل داده. 

 

بازیان اضافه کرد: در گام اول پذیرش فرابورس، ۱۰ درصد سهام به مردم واگذار شد. سپس باز هم در این دولت پیرو تلاش‌های وزارت‌ها، در سال جهش تولید با مشارکت مردم و تاکیدات متقن و واضح مقام معظم رهبری؛ این امر مهم را در یک حرکت هم‌سو به سرانجام رساندیم. گام مهمی در واگذاری عمده سهام دولت برداشته شد و اراده حداکثری دولت در واگذاری شکل گرفت.

 

زارعی: طبق مکاتبه با AFC مشکل واگذاری استقلال و پرسپولیس حل شد

 

وی افزود: ۳ اردیبهشت این مزایده به وقوع پیوست و با اعلام نتیجه و تشکیل ۲ کنسرسیوم نفتی شامل شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس برای باشگاه استقلال و بانکی با حضور بانک شهر وابسته به مدیریت شهری، بانک تجارت، رفاه، صادرات، اقتصاد نوین و ملت برای پرسپولیس رخ داد.

 

مصطفی زارعی، رییس دپارتمان صدور صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده رخ بدهد. در وزارت اقتصاد کشور هستیم، شان برگزاری این جلسه در وزارت این است که اتفاقات بزرگی قرار است رخ بدهد و ورزش را باید به عنوان اقتصاد و صنعت بشناسیم.

 

وی افزود: در جهان ورزش ۲ درصد تولید ناخالص کشور است و همسایه‌های ایران هدف ۳ درصدی گذاشته‌اند‌. حتما نیاز است جمهوری اسلامی به این سمت و سو برود و نقطه آغاز این کار واگذاری سرخابی‌هاست.‌ از مهم‌ترین دغدغه‌های ما حالا حل شده و اسناد را ارسال کردیم با آنها چک کردیم و مشکل حل شده است. دیگر حرف و حدیثی در این خصوص باقی نمانده است.

 

زارعی ادامه داد: ان‌شاالله امسال سرخابی‌ها مجوز بگیرند. عزم جدی برای واگذاری وجود داشته چون اگر یکی از این باشگاه‌ها واگذار می‌شدند، از نظر Afc مشکل حل بود اما هر ۲ باشگاه با نگاه رو به جلو واگذار شدند.

 

وی عنوان کرد: روز گذشته هم جلسه‌ای ۴ ساعته در ورزشگاه آزادی داشتیم تا در این ورزشگاه نیز یک خانه تکانی اساسی انجام شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.