.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ ماجرا چیست؟
رهاسازی و انتشار مایع مرکاپتان در مناطق شرق بندر گز و غرب بندر ترکمن و همچنین وزش باد غالب غرب به شرق موجب فراگیری بوی نامطبوع این مایع در سطح شهرستان ترکمن شده بود.
بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ ماجرا چیست؟

شمال نیوز: فرماندار شهرستان بندر ترکمن با اشاره به اتمام مشکل انتشار بوی نامطبوع در این شهرستان گفت: منشا پراکنش بوی ناخوشایند ساعات گذشته، رهاسازی مایع «مرکاپتان» سرقت شده از ایستگاه‌های گاز پیرامون بندر ترکمن بود.

 

به گزارش شمال نیوز، نورمحمد جعفری اظهار کرد: بر اساس بررسی ها، مشخص شد که مایع بودار‌کُن گاز شهری که به "مرکاپتان" معروف است در یکی از ایستگاه‌های های گاز در شهرستان مجاور سرقت شده است.

 

وی ادامه داد: رهاسازی و انتشار مایع مرکاپتان در مناطق شرق بندر گز و غرب بندر ترکمن و همچنین وزش باد غالب غرب به شرق موجب فراگیری بوی نامطبوع این مایع در سطح شهرستان ترکمن شده بود.

 

جعفری گفت: از صبح امروز شرایط جوی در شهرستان وضعیت عادی و بدون بو است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

وی از همراهی و صبوری مردم در این حادثه تشکر کرد و گفت: در جلسه‌ای که بامداد امروز و با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری برگزار شد؛ مقرر شد تا اقدامات تأمینی و حفاظتی بیشتری از سوی نهاد‌های متولی در دستور کار قرار بگیرد تا تکرار چنین حوادثی را شاهد نباشیم.

 

گفتنی است از شامگاه دیشب انتشار بوی ناخوشایند گاز در بندر ترکمن سبب تجمع عده‌ای مقابل فرمانداری و همچنین ترک صدها نفر از شهروندان از این شهرستان شده بود.

 

مرکاپتان‌ها نوعی ترکیبات آلی گوگرد دار هستند که به شکل متنوعی در محصولات نفتی وجود دارند. از جمله مشخصات مرکاپتان‌ها بوی بسیار نامطبوع، خوردنگی و سمیت برای موجودات زنده و محیط زیست است. با تزریق حداقلی و استاندارد این مایع به گاز طبیعی، امکان شناسایی نشت احتمالی گاز طبیعی در خطوط توزیع گاز و منازل و صنایع فراهم می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.